Vrienden en familie deel 2

12 april 2014 - Ede, Nederland

Vrienden en familie deel 2

Een maand geleden schreef ik mijn laatste verhaaltje.

Er zijn veel kleine dingen gebeurt maar niet genoeg voor een nieuw verhaaltje.

Zoals de titel al verklapt; ik had en heb veel hulp van vrienden en familie voor de voorbereidingen van mijn tocht.

Allereerst mijn enorme dank naar Ton Roos voor de hulp met mijn benzine brander.

Hij loste enkele (mogelijke) problemen op en liet me zien hoe de brander goed te onderhouden.

Samen vonden we een oplossing voor een veel voorkomend probleem. Bij veelvuldig gebruik van de benzinebrander breekt de RVS mantel van de toevoerslang van de brander.

Nu is deze slang recht opgeborgen (apart) en zal recht worden gebruikt.

Zo zal dit probleem zich niet voordoen!

De afgelopen week heeft Ton mij geholpen met het lassen van de verbeterde basis voor mijn (nieuwe) stoeltje. De oude was niet goed geconstrueerd.

De nieuwe steun volgt de gebogen vorm van de stoel. De stoel heeft daardoor een betere steun op het frame en zal naar verwachting niet kapot gaan.

De oude stoel is daardoor na 8000 km kapot gegaan en moest worden gerepareerd.

In een van de eerste blog verhaal vertelde ik al van het Buffalo shirt.

Mijn zwager, Evert Jan en zijn vrouw Jolanda gebruiken deze Buffalo shirts en jassen heel frequent.

Rieneke, mijn vrouw, en ik gingen het afgelopen weekend op bezoek bij hen.

Ze waren erg geïnteresseerd in mijn tocht en suggereerde een Buffalo shirt uit te proberen.

Als ik tevreden was met het shirt, mocht ik het houden! Ik was erg verrast en blij met dit aanbod!

Ik heb het shirt geprobeerd en ben erg tevreden!

Alleen regende het  “jammer genoeg” niet!

We hebben ook gepraat over het “probleem” van het ophijsen van de etenswaren in een boom, zonder in de boom te hoeven klimmen.

Evert Jan zal me 15 meter Dynema koord geven en liet me zien hoe zij dit gebruiken samen met een werpzakje.

De reden dat Evert Jan en Jolanda hier veel van weten is dat ze normaal in de bosbouw werken en dit dus vaak gebruiken.

De uitrusting stapelt zich op en ik moet mij de komende tijd bezig houden wat te doen;

·      Wat mee te nemen

·      Wat naar Alex te sturen (op 1/4 van de reis)

·      Wat thuis te laten

Afgelopen week heb ik ook een nieuw "bedrijf" gevraagd de goedkoopste optie te onderzoeken van mijn terugreis vanuit Panama City (http://www.weflycheap.nl).

Ik zal weer wat schrijven als er wat te melden is.

en dan begint het grote avontuur, ik ben enorm enthousiast!

Ik heb ook een nieuw item gekocht dat ik zal gaan gebruiken, ik vertel nog niet wát. Maar als ik het gebruik tijdens de tocht zal ik het laten zien!

Nog maar 2 ½ maand en dan begint het grote avontuur, ik ben enorm enthousiast!

1. Richard:
    21 april 2014
    Hoi Menno,

Je voorbereidingen vorderen dus goed en al gaat het soms om 'kleine' zaken, ook deze zijn van belang en kunnen je reis veraangenamen.
    Succes en we spreken/zien elkaar vast nog voor je nieuwe avontuur begint.

Hartelijke groet, Richard