Alex Brede een goede fietsvriend!

22 december 2013 - Ede, Nederland

Alex Brede een goede vriend

In mijn vorige verhaal vertelde ik over Alex Brede.

Mij kennen jullie nu wel een beetje.

Voor de meeste van jullie is Alex Brede echter een onbekende.

Via “warmshowers.com” kwam ik hem tegen bij mijn vorige reis in 2008.

Aan de westkust wilde ik toen mijn fiets onderhouden en een rustperiode inlassen voor ik weer verder zou fietsen.

Daarbij zocht ik naar een adres via “warmshowers”, dit is een soort “vrienden op de fiets”, maar dan met adressen over de hele wereld.

Eerst kwam ik bij Charlie, een van de vrienden van Alex.

Omdat Charlie redelijk ver buiten de stad Bellingham lag, kwam ik bij een andere vriend terecht, Richard West.

Bij Richard heb ik enkele dagen gelogeerd terwijl ik mijn fiets onderhoud gaf.

In die tijd werkte Richard en trok ik veel op met Alex Brede.

Ik bleef contact houden met Alex.

Hij kwam in 2011 fietsen in Europa. Niet zomaar, maar onder andere een gigantische afstand van Parijs naar Brest (1230 km) achter elkaar als “wedstrijd”. Hij reed deze afstand in totaal 65 uur over en 36 minuten!

Mijn zoon Max heeft hem afgelopen september (2013) nog bezocht en er 3 heel leuke weken gehad.

Direct na het bekend maken van mijn fietsplannen om vanaf Alaska naar het zuiden te fietsen gaf Alex aan om mee te willen fietsen.

Dat gaat zeker een feest worden, we hebben al regelmatig met Skype contact gehad en zullen dit nog vaak hebben voor onze definitieve start op 1 juli 2014!

Zo, nu weten jullie iets meer over Alex vóór het begin van onze gezamenlijke etappe.

1. Bert Leppers:
    22 december 2013
    Hoi Menno,
    Helemaal prachtig dat je dit straks samen gaat ondernemen !
    Groet,
    Bert