Alex en Megan Bellingham

26 augustus 2014 - Bellingham, Washington, Verenigde Staten

Een speciale blog voor Alex en Megan

Ik maak deze extra blog omdat ik veel aan hun te danken heb. Hun support, advies en hulp voor de te volgen route van mijn trip.

Maar ook de reparatie en regelen van het laswerk de gezelligheid, de rust, de vriendschap en de gastvrijheid!

Ik voelde me gewoon thuis!

Ik werd vrienden met Alex en zijn vrienden Richard West en Charlie.

We keken samen naar de tour de France ’s morgens vroeg om 06:00 in een café; “Mount Baker Bakery”

De atmosfeer was geweldig; stel je voor tientallen fietsers die in en buiten de Bakery naar de tour aan het kijken waren. Aan de koffie en het ontbijt! Geweldig!

Alex en ik trokken veel met elkaar op in Bellingham en hij kwam in 2011 naar Nederland om te fietsen in Frankrijk en mee te doen aan de grote Randoneur Parijs Brest Parijs.

Dit is een tour van 1200 km aaneengesloten fietsen! Dit deed hij in 65 uur!

Later dat jaar trouwde hij met Megan, die ik niet kende want die was in 2008 niet in beeld.

Dit jaar zou Alex meefietsen van Prudhoe Bay / Deadhorse naar Bellingham.

Dat ging uiteindelijk niet door.

Zijn moeder zou een grote operatie ondergaan in mei waardoor Alex de nazorg en herstel periode voor haar zou kunnen zorgen. Ook dan zou hij op tijd zijn voor het meefietsen naar Bellingham.

Helaas ging dat niet omdat zijn moeder een arm brak en daardoor later voor de grote operatie ging. Alex moest haar later helpen en daardoor kon hij niet mee met mij.

In de toekomst zal ik zeker met hem samen gaan fietsen.

Hij baalde er erg van want hij had zich er enorm op verheugd!

Ik was heel erg blij dat ik zijn gast kon zijn in Bellingham toen ik daar arriveerde.

Ook al was ik niet eerder in zijn, huidige, huis geweest.

In 2008 was ik te gast bij Charlie en Richard.

De afgelopen dagen was Alex regelmatig weg met Richard trainen op de tandem. Een super lichtgewicht magnesium tandem.

Begin september zullen ze meedoen aan een race voor “senioren” in Colorado. Waar ze een goede kans maken voor het erepodium.

De finish is bergop wat voor hen de kansen groot maakt!

Megan is aan het studeren en is in de laatste fase van haar studie dus is ze veel aan het werk daarvoor.

Verder loopt ze hard, fietst ze veel, doet ze meerdaagse mountainbike tours en hikes. Sportief echtpaar dus!

De zoon van Alex, Namara, gaat volgend jaar medicijnen studeren en woont bij zijn moeder.

We hebben veel tijd samen doorgebracht en het is een zeer interessante gesprekspartner!

We zijn naar de film geweest, "Boyhood", een interessante film die in 12 jaar is opgenomen waarbij de eerst 5 jarige hoofdpersoon en de rest van de acteurs gewoon écht ouder werd tijdens de opnamen.

Een bijzondere film!

We gingen met David de vader van Megan, Alex en Megan, ook Namara sloot zich bij ons aan bij de film.

Penny, de moeder van Megan had voor mij de avond na aankomst lekker eten voor me gemaakt!

Kortom ik voelde me thuis en kon echt tot rust komen deze dagen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl