Wayne; Dit is wat vrienden voor elkaar doen!

23 februari 2014 - Ede, Nederland

Wayne; Dit is wat vrienden voor elkaar doen!

Het is inmiddels 2 weken geleden dat ik iets schreef!

Dat had meerdere redenen;

• Mijn moeder had haar heup gebroken en ging naar de revalidatie.
  • Daarnaast werd ik ziek op een moment dat ik weekeind dienst had!
    Ziek worden is al niet leuk, maar bij de start van een weekeind dienst is extra vervelend.
    Maar dat is nu voorbij.

In de tussentijd heb ik een telefoontje gepleegd met Post.nl.

Ik had immers een aangetekende brief gestuurd naar een adres in Kentucky met bewijs voor het oplossen van het “I-94” probleem!

Daarbij kwam ik tot mijn grote schrik achter dat de brief niet te traceren was!

Ik was echt even van slag, ik zag mijn hele reis in juni helemaal in rook op gaan!

Het eerste wat ik heb gedaan is een mail sturen naar de Amerikaanse ambassade in Amsterdam met de vraag wat te doen. Het mailtje dat ik als antwoord kreeg was teleurstellend en vaag.

Daarna mijn goede vriend Wayne gemaild met een uitleg van mijn probleem en de vraag wat een oplossing zou kunnen zijn.

Afgelopen week is Wayne naar the Customs and Border Protection in Washington DC gegaan voor mij. Een autoritje van rond de 90 km enkele reis!

Hij sprak daar een official en kreeg als antwoord dat ik met de bewijzen en het “I-94” formuliertje geen problemen zou hebben om de VS weer in te komen!

Dat is een grote geruststelling!

Jullie kunnen je voorstellen dat ik enorm dankbaar ben voor deze actie van Wayne, ik weet niet hoe ik hem moet bedanken!

Voor diegene die Wayne niet kent:

Tjoan en ik ontmoette Wayne en Dianne Wildgrube in Virginia op onze TransAm in 2008. We hebben af en toe samen gereden tot Missouri waarna we dagelijks verder reden tot aan de kust van Oregon.

We hadden veel plezier en zijn sindsdien “vrienden voor het leven”!

Een heel speciaal koppel de Wildgrubes!

Zeer sportief;  moet je indenken dat Dianne haar 70ste verjaardag vierde tijdens deze tocht. Zij reed elke dag door weer en wind en met bagage de soms lange etappes, Chapeau!

Ze zijn beide een grote inspiratie voor me!

Ik kreeg de afgelopen dagen eindelijk een mail van het bureau waar ik de aangetekende brief heen had gestuurd. (Als reactie op een “klachtenmail”!)

Het was een uitgebreid formeel antwoord die ik niet helemaal begreep.

Ook deze stuurde ik voor nadere uitleg naar Wayne.

Hij schreef terug dat het er heel goed uitzag!

Ik zal de frequentie van de blog verhaaltjes elke week, maar in elk geval elke twee weken voortzetten!

Het volgende verhaal zal zijn over de “gevaren” van het reizen buiten Nederland en Belgie!

1. Bert Leppers:
    23 februari 2014
    Pfff gelukkig alles ok !! Wat wel ff spannend hoor maar dat past wel bij jou... ! Nu met een gerust hart verder met je voorbereidingen, heel veel succes !! And indeed : that's what friends are for.
  2. Marleen:
    9 maart 2014
    Dit is zo typisch Wayne! Wat geweldig als je zulke vrienden mag hebben!!