Terugvlucht en “werpzak”!

21 april 2014 - Ede, Nederland

Terugvlucht en “werpzak”!

De vlucht terug is nu geboekt waardoor ik nu zeker weet wanneer ik terugkeer in Nederland!

8 Januari 2015 ’s morgens om 08:15 (op dit moment) landt mijn vliegtuig uit Atlanta. Dit is de tussenlandingsplaats (vanuit Panama City) waar ik enkele uren moet wachten op de aansluiting naar Nederland.

www.weflycheap.nl was  niet in staat om een goedkopere vlucht te vinden voor mij.

Daarom heb ik uiteindelijk zelf een vlucht geboekt.

Overigens heeft http://www.weflycheap.nl daardoor een deel van het bedrag geretourneerd omdat ze mij geen goedkopere vlucht kon leveren, Chapeau!

Uiteindelijk € 70 duurder dan de goedkoopste versie. Dit was omdat ik niet graag in zee ga met een totaal onbekend “reisbureau”. Dit zou daardoor nog wel eens een dure koop kunnen worden.

Nu bij http://www.cheaptickets.nl geboekt.

Hier had ik al eerder mijn heenreis geboekt.

Het enige dat ik nog moet regelen / helder krijgen (zwart op wit!) hoe de kosten zijn voor fiets en extra bagage.

Dan de werpzak.

Dit is een tip van mijn zwager en schoonzus. Zij werken in de bosbouw waar ze regelmatig touwen in bomen moeten krijgen.

Hiervoor gebruiken ze een katapult of een werpzak.

Deze werpzak heb ik nu ook zelf gemaakt. Immers een professionele werpzak heeft een vaste (= zware) inhoud.

Nu heb ik een waterzak van 2 liter opgeofferd om deze om te bouwen tot werpzak.

De opening waar normaal het water in gaat kan gevuld worden met steentjes of zand en dat wordt dan na gebruik weer weggegooid.

Buiten heb ik de werpzak uitgeprobeerd en het werkte prima!

De voorbereidingen gaan gewoon door en de “to do” lijstjes worden (als het goed is) steeds kleiner!

1. Marleen:
    23 april 2014
    eh... waar ga je die werpzak voor gebruiken? Over een boomtak gooien en je spullen bearproof bewaren? Of andere, bijzondere toepassingen??