Naam:
122

Over mij

Mijn eerste eigen blog!

De naam is gekozen: "Condor going Southbound 61,6 degrees" omdat

1. mijn ligfiets "condor" heet een vogel, iets waar ik graag naar kijk tijdens het fietsen.
  2. Going South is duidelijk.
  3. 61,6 degrees is het verschil in breedte graden namelijk Prudhoe Bay ligt op 70,20 N en Panama 8,57 N.

De naam is mij gegeven door mijn goede vriend Tjoan waar ik mijn vorige lange fietstocht mee reed. Hij verzon ook de naam van de website die we toen samen hadden, zie de links!

Over mijn reis

Mijn reis na het verwerpen van mijn eerste plan, zie verhaal van 3 november 2013, is Alaska Panama vooral geïnspireerd door het tv programma "Going South" een indrukwekkend programma wat zeer de moeite waard is om te bekijken, http://www.going-south.tv

Tijdens de reis verwacht ik regelmatig een blog te schrijven. In principe 1 maal per week, maar soms zal dat niet lukken en zal er meer tijd tussen zitten.

Ook heb ik een globaal plan van de route, deze zal naar verwachting onderweg aangepast worden, maar dat lezen jullie nog wel.

Ook zal ik beginnen samen te fietsen met een goede vriend, Alex Brede. Samen beginnen we in Prudhoe Bay en zullen naar zijn woonplaats rijden Bellingham in de staat Washington.

Mogelijk fietsen er meer mensen mee, een Nederlander, maar ook mogelijk een andere vriend die in Californie of Mexico een stuk meefietst. Allemaal mogelijkheden.

Ik stel me er op in dat ik alleen zal rijden en onderweg regelmatig mensen zal ontmoeten. Hiermee zal ik mogelijk meefietsen.

Uiteindelijk zal ik in Panama weer op het vliegtuig stappen om half januari weer aan het werk te gaan in het ziekenhuis in Ede.

Bezochte landen

Ik heb 18 landen (8%) bezocht:

België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.