Grote fiets aanpassingen

26 januari 2014 - Ede, Nederland

Om mijn fiets aan te passen voor de grote reis is er een plan gemaakt.

Deze week is er een goede start mee gemaakt!

Het voorwiel heeft een nieuwe velg gekregen bij de fietsenmaker.

Een strak gespaakt wiel dat ik niet zo goed kunnen doen.

Ook het achterwiel is aangepakt op aanraden van een andere Condor (ligfiets) rijder.

Het Rohloff naaf heeft van huis uit 32 spaken en is sterk, maar…

Het kan sterker, de fiets is zwaar beladen en ik ben een krachtige fietser.

Het wiel is nu voorzien van een ring aan beide zijden waardoor de velg met 48(!) spaken het wiel nu zeer sterk heeft gemaakt.

Een goede investering!

Ook is er deze week een nieuw matje in de stoel gekocht 3 cm dik en erg comfortabel.

Van het zelfde materiaal heb ik een neksteun gekocht.

Omdat er een tas tussen het rekje  moet worden gemaakt ben ik begonnen er een mal voor te maken.

Dat ga ik de komende weken verder uitwerken.

1. Annelies:
    16 april 2014
    zo, Menno...... ik ben aangemeld. De komende maanden ga ik eens lekker genieten van je reisverhalen. En..... ook nog het blog van mijn dochter Myrthe volgen, die vertrekt over 1 1/2 week naar Zuid-Amerika!!