I-94 "probleem"

5 januari 2014 - Ede, Nederland

I-94 “probleem”

Op dit moment ben ik bezig een probleem op te lossen om straks de USA weer in te komen.

Ik heb een uitreis formulier (I-94) dat in mijn paspoort is geniet. Het had moeten worden verwijderd door de douane maar dat hebben ze niet gedaan.

Ik ben er uiteindelijke verantwoordelijk voor, dus ik moet het nu oplossen.

Het ontbreken van het formuliertje betekent namelijk dat ik formeel nog in de USA ben, men heeft geen bewijs dat ik het land heb verlaten.

Ik heb een visum dat geldig is tot maart 2017, maar als dit probleem niet is opgelost kan ik zó weer worden terug gestuurd.

In Kentucky is een kantoor die dit soort problemen oplost. Ik moet er mijn bewijs naar toesturen via de post (z.g. “snail-mail”).

Dit bewijs is:

·      Originele boarding pass.

·      Credit card rekeningen van uitgaven na mijn aankomst in Nederland.

·      Verschillende salaris betalingen van na mijn terugkomst in Nederland, als bewijs dat ik betaald werk deed na terugkomst.

·      Rooster- en werk schema’s van mijn werk in het ziekenhuis.

·      Kopieën van mijn oude (met I-94) en nieuwe paspoort.

·      Kopie van het I-94 formuliertje.

·      Officiële brief van mijn werkgever waarin wordt verklaart dat ik vanaf aankomst in Nederland na de reis weer gewoon heb gewerkt in het ziekenhuis.

Van de nodige bewijs heb ik de boarding pass niet meer dat is te lang geleden.

De Credit card wordt hier in Nederland (Europa) niet zo gebruikt als in de USA.

De dagelijkse boodschappen worden er niet mee gedaan, dus goed bewijs kan ik hiermee  niet leveren.

Mijn grootste zorg is dat ik;

Sturen ze (het bureau in Kentucky) een brief of mail waarin ze aangeven dat of

1. Het probleem is opgelost, of

2. Er is meer bewijs nodig.

Ik zou niet weten welk bewijs ik dan nog zou moeten leveren.

Uiteindelijk zal ik misschien naar het Amerikaanse consulaat moeten om het probleem uit te leggen en mogelijk op te lossen.

De komende week zal ik de bewijzen opsturen naar de USA en wacht daarna maar weer af.

Hierbij wil ik Wim Heebels nogmaals hartelijk danken voor de geleverde oplossing van het I-94 formulier.

Wim heeft de PanAmerican Highway afgefietst, maar dan helemaal tot aan Ushuaia Argentinië! Daar is hij eind December 2012 aangekomen.

Wim heeft veel antwoorden en diverse extra informatie gegeven voor mijn eigen reis.

1. Bert Leppers:
    5 januari 2014
    Tjonge jonge, je moet het allemaal maar weten !
    Hopelijk loopt het goed af.
  2. Wim:
    5 januari 2014
    Succes Menno, ik hoop dat het lukt!